Корзина
Авторские тексты с высокой уникальностью! 

Грунтовний аналіз стилістичних одиниць художнього тексту

Грунтовний аналіз стилістичних одиниць художнього тексту

Дана стаття містить приклад стилістичних засобів, наявних в художньому тексті (метафор, метонімій, порівнянь, епітетів та ін.).

  1. Метафора: як місячний промінь в глибинах дупла його зігрівали безмов'ям любови губи ослині та ніздрі вола; щоб глибинна летюча священна вода змила з неї ці свята й будні; коли до серця входять вірші – прекрасні, наче крила голубів, які тоді надії; ; і постарайтесь, я вас дуже прошу, щоб явір тихі сльози витирав, щоб небо, нахилившись, наслухало, щоб завше був натхненний соловій;  Ти достеменна як сльоза/ найтонша лагідна лоза/  ти океан для корабля/ розкішна маревна земля/ ти і колиска і труна/  найчарівливіша струна;
  2. Метонімія: знову в руськім царстві пиятика, навіть голуби на храмах сизі; скільки чорних панчіх, капелюшків і бліх!; я продаю квитки на коней та верблюдів у збруї золотій пошарпані боки; Десь любов моя на Ринку заблудила,/ десь отам, між ренесансом і бароко…;
  3. Символ або прикладка: «чи хитрун-купець в єдваби пишні окрутив мою зрадливу юнку»; приборкувач сирен, кентаврів, перевертнів, гіпнотизер і дух Азріль де Франкенштайн; О скільки конику-братику крутих чудасій на світі; Я Фауст, Гамлет, Вільгельм Тель!; І вони сюжетні, вони наче фільм, по якому блукаєш героєм-зухом; З тихим благанням дивиться в очі майбутні наш до ялинки підвішений крихітка-бог;
  4. Порівняння: що мов сірі гілки виростають з машини; де земля собі пілігримить, кружляє собі й кружляє; і любовна жага, аж якась голубина, засвітилась на площі, як п'яна харчевня; на губах залишає цілунки безкарні безшелесний, мов тінь, і липкий, мов цукерка; невблаганна зелень зійшла, як мор, як потоп, як піна, слизька на дотик;
  5. Епітети: і ринок забуяв, як райський ліс; у наш духмяний хлів, де спалахи звіриних вологих теплих тіл; туди, де всюди відбувався сон тяжкий, похмільний, післяноворічний; губи твої холодні наче прозорі вінця, яких ніхто не торкався прагнучи світла й води;
  6. Повторення: о пильні сторожі з очима страхолюдів, з очима без очей, з очима навпаки;  У приміщенні неба відкрита тюрма./ У приміщенні тіла відкрита пітьма./ У приміщенні духа відкрита розруха.
Другие статьи